“Today, in our field, there is so much talent and recognition that we are reaching a saturation point. An artist should no longer strive only for breathtaking craftsmanship; he should, instead, try to help us live better, either by dressing the wounds that are constantly being opened by society, or by offering solutions to get us out of the mess we’re in…But it’s going to be difficult and we have a lot of work to do.” - Jean 'Moebius' Giraud

Wednesday, August 16, 2006

SKETCHES_random






So, I had promised to upload more images due to my lack of updates over this past weekend and in truth, I had every intent to do so - even scanned the girl squeezing out of the robot. Then...ZARK!...my monitor farts out. Had to go buy another one, set it up and here it is Wednesday morning. It's when we we've come to depend on things that we expect to work and those things fail that the day to day comes to a screeching halt. Damn undependable things.

Anyhoo - all of these were done as sketches for other people. I'd link all of their information but that's just way, way too much work this early in the morning - forgive me, (future) owners of these images. Thanks for letting me draw for you.

Also, Dustin Nguyen said, "Dood, buy the Copic Sketch markers and they'll make you draw soooooo much better!" Bought 'em. Liar, Dustin.

16 comments:

Fat Ty said...

BRILLIANT!!!!!!!! Guy, I love your work!!! I know it takes up a lot of space but you should up your Rez on these so we can see the full majesty of the detail in your work!!!! Bigger Images!!!!!!!!!!!!

Solid!

Chris Sims said...

AWesome illos homie! I'm particularly digging that Gen 13 image. So much personality in that piece.

Lauren said...

Yep, Dustin TOTALLY lied to you. Sucker!

da janx said...

a friend of mine--who wants to draw more and is therefore inspired by your 90 minute drawings--pointed me here. your work is crazy dynamic. do you have a sketch book? where can i go to get your work to hold in my hands?

csjennings@csjennings.com

thanks,
christopher

Mark said...

Anything's gotta be better than than stoopid Faber-Castell brush pens.

Sam Nielson said...

GREAT images. I second the comment about higher-res versions.

Eisu said...

Da Janx: I got a book of his and Lauren Montgomery's called Beauty and the Beast at the Comic Con... so one you can get them books is the cons he would go to... or we could ask and see if he sells it online...

Joe Dodd said...

after all this time of knowing dustin, do you really think he has any "good" advice? come on man...those copics are nice though *cheez*

dustin said...

but... its hard to get any better than canete ALREADY IS you know? GODLINESS is a hard thing to overcome...

potato farm girl said...

ARRRGHHHH!!! I hat3 cop1cs! Is that She-ra? COooolllll!!!! There was a sketchbook? Where is it? Can I have one?

Julia said...

o the colored one was with copics?!?

btw all of these recent updates are deeelicious :D

Anonymous said...

you are a machine!!

great stuff...inspiring

scott

The Edge said...

Dustin lies... but the copics are the best markers out there since...err...those last really good markers came out...umm yeah. Crayola rocks!

That GEN 13 IS HOT!!!

Mark

Urbatrof said...

Yeah ! Good work , I like your style !

Anonymous said...

Looney Toons version of Gen 13..??? and Hellboy doesn't have MUTASCHE... REFERENCE please!!!

Marmax said...

Really cool sketches you got here!